Zorgt automatiseren voor een betere kwaliteit van arbeidsrechtelijke documenten?

Als jurist bent u onder andere verantwoordelijk voor het opstellen en bewaken van overeenkomsten. Veelal is dit standaardwerk. Het automatiseren van standaardwerk zorgt voor een hogere efficiëntie, maar kan het automatiseren van standaardwerkzaamheden ook de kwaliteit van arbeidsrechtelijke documenten verbeteren?

Automatiseren voor toekomstbestendig bedrijfsproces

Wat is een slimme overeenkomst?

Een slimme overeenkomst is geen Word-sjabloon. Een slimme overeenkomst wordt gecreëerd door een slim model wat u helpt om - binnen 15 minuten - foutloos een contract op te stellen conform actuele wet- en regelgeving. Hoe een slimme overeenkomst op basis van vraag en antwoord met u meedenkt, ook wel een intelligente beslisboom genoemd, leg ik u hier uit.

De elf verschillen tussen een Word-sjabloon en interactieve modellen

In de vorige blog won het werken met slimme (interactieve) modellen het van Word-sjablonen en wel op basis van tijdbesparing. We houden maar liefst acht werkweken per jaar over door de Word-sjablonen uit te zwaaien en op een interactieve manier overeenkomsten samen te stellen. In een matrix belichten we nu de functionele kant en maken we de 11 fundamentele verschillen inzichtelijk.

In de ring: Word-sjabloon vs. Modellengenerator met één overtuigende winnaar!

Veel accountantskantoren werken met Word-sjablonen. Terecht, het maakt het werk zoveel makkelijker. Maar wist u dat het nóg sneller, accurater en eenvoudiger kan? Door te werken met slimme modellen in plaats van Word-sjablonen bent u in staat tot wel acht werkweken per jaar over te houden. Kostbare tijd, die u direct kunt gebruiken voor zaken zoals adviesgesprekken met cliënten.

Blijf relevant voor klanten

 

Cor van Beusekom, accountmanager Modellengenerator, spreekt met Paul Pronk, bedrijfsjurist van Salarisfactory. Ze praten over innovatie bij accountants- en administratiekantoren, online platformen, automatiseren van werkprocessen en het belang van interactie met de klant.

Automatisering in de accountancy; kiest u ook voor de kansen?

Wat leven we in een mooie, uitdagende tijd. Kansen rondom digitaal en online werken gloren aan de horizon, maar gezonde terughoudendheid zorgt regelmatig voor een stevige pas op de plaats. Om te bezinnen en om achterom te kijken, alvorens onderbouwd in sneltreinvaart verder vooruit te stevenen; op weg naar de technologie van morgen. Kantoren vragen zich tijdens deze reis terecht af of digitalisering voor de accountancy wel zo kansrijk is en of meegaan zichzelf terugverdient. Terechte vragen, waarbij het belangrijk is tijdig stil te staan en helderheid te verschaffen.

Vijf veelgemaakte fouten bij het genereren van juridische documenten

Juridische documenten creëren; voor de één administratieve rompslomp, voor de ander het walhalla. Hoe dan ook; als jurist, accountant, vastgoedspecialist of HR-professional bent u veel tijd kwijt met het genereren van juridische documenten. Ondanks dat 90% van deze werkzaamheden standaard is en vergemakkelijkt wordt door Word modellen, behoort fouten maken tot de orde van de dag. Benieuwd naar de vijf meest gemaakte fouten bij het genereren van juridische documenten en hoe u deze kunt voorkomen?

Fout 1: Niet consequent doorvoeren van wijzigingen in meerdere artikelen

Het opstellen van standaardovereenkomsten kan veel sneller!!

De invloed van technologie is op elke sector ongekend groot. Welke activiteiten zijn geautomatiseerd en welke nog niet? Het opstellen van overeenkomsten is 90% standaard en kan geautomatiseerd worden. Zodat u meer tijd overhoudt voor complexere HR vraagstukken.
 
Bent u als jurist, accountant of HR-professional verantwoordelijk voor het opstellen en bewaken van overeenkomsten? Dan zou ik u graag kennis willen laten maken met de Modellengenerator.